سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
۱ نفر

 سال‌های اخیر موضوع ساماندهی دستفروشان چهارراه ولیعصر از اصلی‌ترین خواسته‌های شهروندان، هنرمندان و کسبه این محدوده بوده و برای این موضوع بارها طرح‌ها و راهکارهایی از سوی شهرداری و نهادهای ذیربط اجرا شده که همگی موقت و بی‌سرانجام بوده‌اند.

ساماندهی

همشهری _ پریسا نوری: به‌نظر می‌رسد مدیریت شهری در هفته‌های اخیر عزم خود را جزم کرده تا با ساماندهی دستفروشان این معبر پرتردد و اختصاص محلی به دستفروشان واقعی، این محدوده از پایتخت را برای همیشه از حضور بساط‌گستران پاک کند. با گذشت بیش از یک‌ماه از آغاز اجرای طرح ساماندهی دستفروشان چهارراه ولیعصر به این محدوده رفتیم تا از نزدیک وضعیت را ببینیم.

آرامش در پیاده‌رو

حدود ساعت ۱۸ به چهارراه ولیعصر می‌رسیم. برخلاف گذشته که در این ساعت از روز پیاده‌رو در قرق بساط و هیاهوی دستفروشان بود، خبری از بساط‌گستران نیست؛ چراکه آنها مدتی است در راستای اجرای طرح ساماندهی دستفروشان به بازارچه‌ سرمد در نزدیکی چهارراه منتقل شده‌اند و هر چند قدم، مأموران نیروی انتظامی و نیروهای شهربان برای بازگشت آرامش کامل و رفع سد معبر در محدوده حضور دارند.

همه اجناس داخل بازار

۲ در ورودی برای بازارچه سرمد که در چند قدمی چهارراه ولیعصر قرار دارد درنظرگرفته‌اند که ورودی اصلی به پیاده‌روی خیابان ولیعصر و دیگری به کوچه سرمد باز می‌شود. مردی که به‌نظر می‌رسد از غرفه‌داران بازارچه است، جلوی ورودی اصلی ایستاده و با صدای بلند رهگذران و مشتریان را به داخل بازارچه هدایت می‌کند: «خانوما و آقایون بفرمایید داخل بازارچه... دیگه توی پیاده‌رو خبری نیست... هر چی هست داخل بازاره... ه.»

جانمایی ۱۲۰ غرفه

در بازارچه سرمد ۱۲۰ غرفه جانمایی شده است. برخی غرفه‌ها خالی هستند، ولی اغلبشان با بساط دستفروشانی که سال‌ها در پیاده‌روهای این محدوده کاسبی می‌کردند، پر شده‌اند. در غرفه‌ها همه‌جور کالایی پیدا می‌شود؛ از کفش، لباس، عطر و زیورآلات گرفته تا ظرف و وسایل تزیینی. هر چند نخستین روز شروع فعالیت بازارچه است، اما غرفه‌داران که سرگرم مرتب کردن و چیدن اجناس‌شان هستند، امیدوارند کاسبی‌شان به‌زودی مثل گذشته رونق بگیرد.

شهرداری تا آخر پای کار است

سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه ۱۱ برای بازدید از غرفه‌ها می‌آید و با غرفه‌داران گفت‌وگو می‌کند. برخی از غرفه‌داران از شرایط موجود راضی هستند و از شهرداری تشکر می‌کنند و برخی هم انتقادات و پیشنهادهایی درباره واگذاری غرفه‌ها دارند که با شهردار درمیان می‌گذارند. موسوی به غرفه‌داران اطمینان می‌دهد که شهرداری پای کار ایستاده و با همه توان از کاسبان واقعی حمایت می‌کند. او در پاسخ پیرمردی که می‌گوید از آوارگی خسته شده بودیم، می‌گوید: تلاش کردیم امنیت و انضباط شهری برقرار شود

کد خبر 886349
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
    0 0
    خودتون سازماندهی ر و دست بگیرید ، میدون دست مافیاهها نمی افته .